دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی با موضوع “فعالیت خانه های بهداشت کارگری ویژه پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در جامعه کار و تولید”
نسخه اردیبهشت ۱۳۹۹
در این دستورالعمل با موارد ذیل آشنا خواهید شد:
- اطلاعاتی درباره ویروس کرونا
- شرح وظایف مسئول خانه بهداشت کارگری (کارشناس بهداشت حرفه ای) در پیشگیری و کنترل کرونا ویروس
- اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی (جداسازی فیزیکی)
- اجرای غربالگری
- بررسی روزانه علائم شاغلین
- مراقبت از گروه های اسیب پذیر
- بیماران با بیماری زمینه ای
- بیماران با نقض ایمنی
- بازتوانی شاغلین با سابقه کووید ۱۹
- اقدامات کنترلی سلامت محیط کار
- همکاری با بازرسین وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و بازرسین سازمان تامین اجتماعی
- نظارت بر اجرای الزامات ابلاغ شده
- الزامات سرویس ایاب و ذهاب شاغلین
- الزامات در ورودی محیط های کاری
- الزامات بهداشت و حفاظت فردی
- الزامات بهداشت مواد غذایی (درصورت وجود بوفه یا هرگونه محل توزیع مواد غذایی)
- الزامات بهداشت ابزار و تجهیزات
- الزامات بهداشت ساختمان در واحدهای کاری
- الزامات سرویس های بهداشتی
- آموزش های بهداشتی
- فرم خوداظهاری ویژه افراد با احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹