تشخیص صلاحیت پیمانکاران
خدمات تشخیص صلاحیت سندیکا در چهار بخش جداگانه انجام می پذیرد:
- راهنمایی و مشاوره های حضوری و تلفنی (ارائه اطلاعات در مورد تمدید، ارتقا و اخذ پایه های جدید صلاحیت- محاسبه امتیازات و نصابهای لازم(توان مالی- کارهای انجام شده- کار شاخص- امتیاز مدیران) قبل از ارسال پرونده ها ] ارائه مشاوره رفع ایرادات کارشناسی در حین بررسی و کارشناسی پرونده های الکترونیکی
- آموزش محدود پرسنل و مدیران شرکت در نحوه ارسال و آمایش اطلاعات پرونده
- پایش پرونده ها:
پس از ارسال الکترونیکی پرونده از طریق سامانه ساجات به شورای هماهنگی تشکلها، چنانچه رشته های درخواستی پیمانکاران متناسب با فعالیتهای سندیکا باشد پرونده از طریق شورا به کاتابل پایش سندیکا ارجاع میشود و مراحل کارشناسی پرونده آغاز می گردد.
در مرحله نخست نصابهای لازم با توان مالی، توان تجربی، کار شاخص و امتیاز مدیران سنجیده میشود و در صورت کسب نصابها بررسی پرونده با دانلود کلیه پیوستهای شرکت، پیوستهای پرسنل و پیوستهای قراردادها آغاز می گردد. در این مرحله صحت و سقم اطلاعات وارد شده و نیز کسر مدارک برای آمایش کنندگان پرونده الکترونیکی در قسمت گفتگوی در بخش دفتر مرکزی درج میگردد و پرونده جهت رفع نواقص به متقاضی عودت میگردد( در صورت عدم وجود نقص در همان مرحله تایید پایش و برای کارشناسی های بعدی به دفتر نظام فنی و اجرایی ارسال میگردد) پس از رفع نواقص مجددا پرونده به واحد پایش سندیکا وارد و مورد بررسی قرار میگیرد. این مرحله تا زمان رفع کامل نقائص پرونده ادامه پیدا میکند و پس از آن پرونده کامل ، تایید و برای کارشناسی های بعدی به دفتر نظام فنی و اجرایی ارسال میگردد.
پس از بررسی کارشناسان برنامه و بودجه پرونده تایید نهایی شده و به مرحله صدور گواهینامه خواهد رسید.
بعد از این مرحله چنانچه شرکت قراردادجدیدی منعقد نماید، لازم است ظرف مدت ۱۰۰ روز نسبت به درج اطلاعات قرارداد جدید در سامانه ساجات اقدام و در صورت ایجاد هرگونه تغییری در مدیران و پرسنل امتیازآور نیز موضوع را در سامانه ساجات وارد نمایند.
- حضور در جلسات کمیته تشخیص صلاحیت شورای هماهنگی تشکلهی حرفه ای و صنفی کشور و تلاش برای تغییر و اصلاح قوانین تشخیص صلاحیت در جهت رفع مشکلات شرکتهای عضو