سازمان تامین اجتماعی در راستای سیاست مبنی بر گسترش حوزه خدمات الکترونیکی و خدمت رسانی مناسب تر به مخاطبین سازمان، راهکارهای اجرایی ایران طرح در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
در این راستا با ارائه خدمات غیرحضوری (خصوصا در این برهه از زمان جهت مقابله با بیماری کرونا)، شرایط به گونه ای فراهم گردیده است که ترددها و حضور در مراکز اجرایی سازمان کاهش یابد.
فهرست خدمات الکترونیکی و توسعه خدمت رسانی غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به شرح ذیل می باشد:
- اپلیکیشن موبایل تامین اجتماعی
- ارائه خدمات غیرحضوری از طریق بستر USSD (دولت همراه) با شماره #۱۴۲۰*۴*
- استعلام اعتبار دفترچه درمان
- سامانه خدمات غیرحضوری E-services
- نوبت دهی غیرحضوری شعب
- نوبت دهی غیرحضوری مراکز درمانی
- اپلیکیشن همراه سلامت تامین اجتماعی “هستا”
- نسخه الکترونیک
- پرتال درمان
- نوبت دهی کمیسیون پزشکی
- سامانه ارتباطات مردمی CRM
- سامانه ثبت اسناد خزانه اسلامی
- امهال حق بیمه رانندگان حمل و نقل درون شهری و بین شهری
- پیاده سازی سرویس و بروزرسانی پایگاه بر خط اطلاعات بیمه شدگان درمان کشور
- پیاده سازی سرویس استحقاق سنجی بیمه سلامت
- تحویل دفترچه درمانی با وضعیت ثبت درخواست صدور / تجدید به متقاضی
- پیاده سازی سرویس غیرحضوری نامنویسی اولیه بیمه شده توسط کارفرما
- توسعه سامانه CRM
- پیاده سازی سامانه سیستم های خبره محاسبات بیمه ای
- پیاده سازی کامل سیستم بیمه متمرکز و خدمات الکترونیک
- پیاده سازی آرشیو الکترونیکی اسناد پرونده (شعب یک تا ۵ و ممتاز کشور)
- سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار BPMS
- استقرار سکوی تبادل اطلاعات OpenAPI
- پیاده سازی نظام مدیریت مستندات DMS
- استقرار سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS