معاون فناوریهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خبر از راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت شکایت مودیان مالیات به شورای عالی مالیاتی خبر داد.
هادی خانی ضمن اعلام چشم اندازهای سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: سازمان امور مالیاتی کشور امکان ثبت شکایت مودیان را به شورای عالی مالیاتی تسهیل نموده و بصورت الکترونیکی این امکان فراهم شده است.
از طریق این سامانه کلیه مودیان (حقوقی و حقیقی) که اطلاعات پرونده آنها در سامانه های عملیاتی سازمان قرار داشته باشد می توانند نسبت به یکی از اوراق مالیاتی صادره، اعتراض نموده و با توجه به قوانین و مقررات مربوطه اعتراض خویش را ثبت نمایند.
مودیان با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی از خدمات الکترونیکی (پس از ثبتنام الکترونیکی دریافت نموده اند) از این امکانات بهره مند خواهند شد.
معاون فناوری های سازمان امور مالیاتی افزود: پیش از این نیز امکان اعتراض به انواع برگه ارزیابی و اعتراض به ابلاغیه رای هیات حل اختلاف مالیاتی نیز از طریق سامانه خدمات مالیاتی فراهم بوده اما در تغییرات جدید مسیر بلوغ تدریجی ارائه خدمات با رویکرد مدیریت زمان و هزینه برای مودیان تعریف و در دستور کار قرار گرفت.
مودیان می توانند با اعلام شماره نامه برگه ای که به آن معترض می باشند، مشخصات تراکنش های مالی مرتبط را مشاهده و مراتب اعتراض خو را با جزییات اعلام نمایند.
پس از تکمیل اطلاعات فرم اعتراض در این سامانه، درخواست مودی از طریق پرتال به سامانه های عملیاتی ارسال خواهد شد و کد رهگیری نمایش داده می شود.