دوره آموزشی حضوری/آنلاین جامع صادرات محصولات صنعت ساختمان
این دوره آموزشی با هدف توانمندسازی شرکتها، مدیران، و کارشناسان فعال در صنعت ساختمان برای ورود به بازارهای بینالمللی و صادرات مصالح ساختمانی طراحی شده است. شرکتکنندگان در این دوره با نیازمندیها و زیرساختهای لازم برای صادرات مصالح ساختمانی، بازارهای هدف، قوانین و مقررات بینالمللی، استراتژیهای بازاریابی، فروش بینالمللی و لجستیک آشنا خواهند شد.
این دوره به شرکتکنندگان کمک میکند تا استراتژیهای مؤثری برای برندسازی و تبلیغات در سطح بینالمللی تدوین کنند و در مذاکرات و قراردادهای بینالمللی عملکرد بهتری داشته باشند.
شروع برگزاری: از ۱۳ آبان ۱۴۰۳
۴۴ ساعت حضوری| ۲۴ ساعت آنلاین
روز و ساعت:
یکشنبه ها از ساعت ۸ تا ۱۶
نکته: ۴۴ ساعت ابتدایی دوره حضوری و ۲۴ ساعت انتهایی دوره آنلاین خواهد بود.
اساتید علمی آموزشی:
فرشید فرزانگان
محمد حسین جبل عاملی
محمود رستم افشار
سید حسن افتخاریان
امیر عباس تهامی نژاد
بهنام جلالی
شبنم مومن زاده
سروناز شریفی
رسول کوهپایه زاده
اساتید فعال حوزه صنعت:
داود جابریان (صادرکننده برتر حوزه فولاد)
اشکان مرجانی (صادرکننده برتر حوزه شیرآلات)
حسام بقاییپور (صادرکننده برتر حوزه سنگ و سرامیک)
اهداف دوره:
۱- توانمندسازی شرکتکنندگان در ورود به بازارهای بینالمللی:
ایجاد آگاهی و افزایش توانمندیهای حرفهای شرکتکنندگان برای ورود به بازارهای جهانی و بهرهبرداری از فرصتهای صادراتی در صنعت ساختمان.
۲- ارتقای دانش و مهارتهای صادراتی:
افزایش دانش تخصصی و مهارتهای لازم برای انجام فرآیندهای صادراتی، از جمله آشنایی با قوانین و مقررات بینالمللی، استانداردهای کیفیت، و استراتژیهای بازاریابی و فروش در سطح بینالمللی.
۳- کاهش ریسکهای تجاری و حقوقی:
تجهیز شرکتکنندگان با دانش لازم برای مدیریت ریسکهای تجاری و حقوقی مرتبط با صادرات، از جمله آشنایی با اینکوترمز و روشهای تنظیم قراردادهای بینالمللی.
۴- تسهیل در توسعه برند و ایجاد مزیت رقابتی:
کمک به شرکتکنندگان در توسعه برند صادراتی و ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای بینالمللی از طریق استراتژیهای مؤثر برندسازی و تبلیغات.
۵- بهبود عملکرد صادراتی شرکتها:
افزایش کارایی و موفقیت شرکتها در فرآیندهای صادرات مصالح ساختمانی با ارائه راهکارهای عملی برای مدیریت لجستیک، حملونقل، و مذاکرات تجاری.
۶- افزایش سهم بازار و گسترش شبکههای بینالمللی:
حمایت از شرکتکنندگان برای گسترش حضور در بازارهای بینالمللی، افزایش سهم بازار و ایجاد شبکههای تجاری پایدار با شرکای خارجی.
سرفصل های آموزشی:
- نیازمندی ها و زیرساخت های صادراتی صنعت ساختمان
- بازارهای هدف برای صادرات
- قوانین و مقررات حقوق بینالملل در تجارت
- استراتژیهای بازاریابی و فروش بینالمللی
- لجستیک و حملونقل بینالمللی
- مذاکره و قراردادهای بینالمللی
- قوانین و مقررات بینالمللی در حمل و نقل و لجستیک- اینکوترمز
- آشنایی با بازارهای صادراتی
- کیفیت و استانداردهای بینالمللی در صنعت ساختمانی
- استراتژیهای برندسازی صادراتی محصولات صنعت ساختمان
- استراتژیهای بازاریابی ، تبلیغاتی و ترویجی در سطح بینالمللی
- صادرات سیمان
- صادرات سنگ و سرامیک
- صادرات شیرآلات
- صادرات فولادی
مخاطبین دوره:
مدیران و کارشناسان صادرات: اشخاصی که در شرکتهای ساختمانی مشغول به کار هستند و مسئولیت صادرات مصالح ساختمانی را بر عهده دارند.
مدیران بازاریابی و فروش: اشخاصی که به دنبال توسعه بازارهای بینالمللی برای محصولات ساختمانی شرکت خود هستند.
تولیدکنندگان مصالح ساختمانی: کارخانهداران و تولیدکنندگانی که قصد دارند محصولات خود را به بازارهای خارجی عرضه کنند.
کارشناسان لجستیک و حملونقل بینالمللی: افرادی که در حوزه لجستیک و حملونقل فعالیت میکنند و تمایل دارند با نیازمندیها و استانداردهای صادراتی آشنا شوند.
مشاوران و فعالان حوزه بازرگانی بینالملل: اشخاصی که در زمینه مشاوره صادرات و واردات فعالیت دارند و به دنبال دانش بیشتری در زمینه مصالح ساختمانی هستند.
کارآفرینان و سرمایهگذاران: افرادی که به دنبال فرصتهای جدید سرمایهگذاری در حوزه صادرات مصالح ساختمانی هستند.
دانلود کاتالوگ دوره آموزشی جامع صادرات محصولات صنعت ساختمان
علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس https://ibtc.ir/ مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۸۶۹۵ ( داخلی ۱) تماس حاصل نمایند.